دیجیتال مارکتینگ

به استفاده از رسانه های جدید در دنیای تجارت دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که به دلیل وابستگی زیاد به اینترنتی نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. به زبانی ساده تر می توان گفت به تمام فعالیت هایی که بای تبلغ محصول،خدمات،برندها و بررسی رفتار مشتری در اینترنتی صورت می گیرد را دیجیتال مارکتینگ می گویند.برخلاف بازاریابی سنتی مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین خاطر شرکت ها با استفاده از روش های مختلف مانند وب سایت،ایمیل،موبایل و شبکه های اجتماعی می خواهند رفتار مشتری را تحلیل کنند تا بر اساس همان تبلیغات خود را در زمان خاصی برای طیف وسیعی از مشتریان انتشار دهند تا بهترین بازخورد را داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ به استفاده درست از ابزارهای دیجیتال و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش دادن  آنها از طریق هدف گذاری در این زمینه اطلاق می شود. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای : این بازاریابی بر این باور است که مشتری باید دنبال فروشنده باشد نه اینکه فروشنده دنبال مشتری و از طریق روش های مختلف مانند سئو، بازاریابی محتوا و… در وب سایت شما بتواند مشتری را به سمت خود بکشاند.در واقع بازاریابی اینترنتی گام به گام با مشتری در حرکت است.

چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:

1-بازاریابی چریکی :این نوع از بازاریابی به دنبال این است که از روش های خلاقانه برای معرفی محصول به مشتری استفاده کند، و توجه او را جلب کند و این امر باعث می شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند که ابن نوع از بازاریابی بازاریابی چریکی نام دارد..

2-بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو Search Engine Marketing

در این روش با استفاده از روش ‏های طراحی سایت و سئو سعی مشود که  جایگاه سایت مورد نظر شما بهبود یابد تا زمانی که جایگاه سایت شما بهبود یافت و در نتایج و صفحه اول قرار گرفتن کاربران سریعتر و راحت تر دسترسی به سایت داشته باشند. بهینه سازی به دو صورت بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است. بهینه سازی داخلی شامل به کار بردن  درست کلمات کلیدی، لینک‏های داخلی می باشد. اما بهینه سازی خارجی مانند همان لینک‏هایی است که به سایت شما می دهند.

3-بازاریابی با استفاده از شبکه‏ های اجتماعی(Social Network Marketing)

روش این بازاریابی با  استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر فیسبوک، تلگرام، g+  و … می باشد و به این صورت است که با گسترش شبکه های اجتماعی  اهمیت رسانه های اجتماعی تبلیغات به صورت دهان به دهان و اشتراک مردم در رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کرد استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه به طوری که باعث شود افراد مختلف جامعه در مورد آن صحبت کنند و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جزو روش های بازاریابی به حساب می آید.هدف این بازاریابی آشنا کردن برند و خدمات خود به دیگران و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد.همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.

4-بازاریابی محتوایی ontent MarketingC

این نوع از بازاریابی  تلاش می کند که محتوایی داشته باشد که با کمترین و مناسب ترین کلمات و  بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان خود بگذارد و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران این محتوا را انتشار بدهد و مشتریان را به سمت وب سایت شما بکشاند.

5-نمایش تبلیغات

نوع دیگری از تبلیغات نمایش تبلیغات می باشد که برای کاربران راحت تر و قابل فهم تر  می باشد و تاثیرگذاری بیشتری دارد. بنر هم  نوعی از این تبلیغات می است که هزینه بر هم می باشد.و امرزه ویدئوهای تبلیغاتی که شرکت ها از محصولات و خدمات و کالاهای خود درست میکنند با بالا رفتن سرعت اینترنت جای خود را در تبلیغات باز کرده اند.

6-بازاریابی ایمیلی Email Marketing

استفاده از ایمیل، جهت اطلاع رسانی و ارتباط برقرار کردن با مخاطبین و مشتری ها  اهمیت زیادی دارد ، به همین خاطر بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک دیجیتال مارکتینگ  موفق کمک زیادی کند.هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار میدهند در واقع علاقه خود را به سایت اعلام می کنند و حتی اگر سایت شما را ترک کردند با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده را طراحی کنید.

7-بازاریابی در موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing

بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر در دو نوع سئو و به ازای هر کلیلک دسته بندی می شود. که در سئو مربوط به طراحی مناسب سایت می باشد اما در تبلیغات کلیکی شما مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید تا  سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده شود و به ازای هر کلیلکی که کاربر بعد از جستجو در موتورهای جستجو بر روی تبلیغات شما می کند هزینه حساب می شود. این را نیز در نظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM دو بخش را شامل می شود: بهینه سازی موتورهای جستجوگر و تبلیغ بر اساس کلیک.خاصیت بازاریابی دیجیتالی ارزان و در دسترس بودن 24 ساعته آن است  و به دلیل برون گرا بودن این بازاریابی می تواند در کسب و کارهای مختلف موفق باشد  استفاده از این نوع بازاریابی روز به روز در حال افزایش است و روش های بازاریابی دیجیتالی به مرور زمان جایگزین روش های سنی بازاریابی خواهد شد.

بسیاری از مردم فرق  بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) را با بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین نمی دانند ولی این دو موضوع کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند.

بازاریابی دیجیتال به  بازاریابی گفته می شود که  با استفاده از رسانه های دیجیتال انجام می شود ولی بازاریابی اینترنتی، بازاریابی با استفاده از رسانه های اینترنتی یا همان آنلاین می باشد.

در اینجا برخی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را نام می‌بریم:

  • سئو SEO
  • بازاریابی موتورهای جست و جوSEM
  • بازاریابی محتوایی Content Marketing
  • بازاریابی شبکه‌های (رسانه‌های) اجتماعی Social Media Marketing
  • بازاریابی ایمیلی Email Marketing
  • تبلیغات نمایشی یا بنری Display Advertising
  • کتاب‌های الکترونیکی E-Books
  • بازاریابی موبایلی Mobile Marketing
  • بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای Video games Marketing
  • بازاریابی از طریق SMS و MMS به سردمداری ایرانسل در ایران!!
  • بیلبوردهای الکترونیکی Electronic Bilboards

ار فایده های بازاریابی دیجیتالی:

خیلی روشن است که رسانه های دیجیتال مخاطب زیادی دارند و اگر دقت کنید متوجه این موضوع می شوید که روش تصمیم گیری مردم هم عوض شده است مثلا واکنش مشتریان نسبت به حرف هایی که برند ها برای تبلیغات می زنند هم تغییر پیدا کرده و مشتریان به آن کمتر اهمیت می دهند و کامنت های مردم در شبکه های اجتماعی پر اهمیت شده است.

مهم تریت چالش های دیجیتال مارکتینگ

مشتریان همه جا هستند:تنوع زیاد رسانه ها و دستگاه های دیجیتال با روش های تبلیغاتی و نمایشی مختلف  که هرکدام در زمان های خاص با دیگری تفاوت دارد از عوامل چالش دیجیتال مارکتینگ است.

بی محلی مشتریان: جلب کردن توجه مشتریان در رسانه های دیجیتال بسیار سخت شده است چرا که علاوه بر شما شرکت های زیادی در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان بودن این روش می باشد.

چالش دیگری که ما با آن مواجه هستیم این است که دسترسی به اطلاعات مشتریان سخت شده است.

footerimage
2019-05-26T06:12:14+00:00ژوئن 22nd, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای دیجیتال مارکتینگ بسته هستند