سه نکته برای مدیریت رشد کسب و کارهای کوچک

هدف اصلی هر کسب و کار کوچکی موفقیت، آن هم در بهترین شکل است. جدا از اینکه این موضوع تقریبا یک هدف همگانی برای همه کسب و کارها است، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند که نمی‌دانند چه زمانی شرکت‌شان در مسیر موفقیت وارد شده است. در چنین مواقعی رشد کسب و کار شما بر خلاف آنکه یک سورپرایز خوش‌آیند باشد، منتهی به کاهش اعتبار برند‌تان می‌شود.

این موضوع عموما به این دلیل است که کسب و کارهای کوچک آماده مواجهه با افزایش مشتریان و یا تقاضا نیستند. به همین دلیل است که سازمان‌هایی مانند Global Resources LLC وجود دارند تا در چنین مواقعی به کمک کسب و کارهای کوچک بیایند.

در ادامه مواردی را آورده‌ایم تا زمانی که با هجوم مشتریان جدید مواجه شدید، آنها را در ذهن داشته باشید و بتوانید وضعیت کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید.

نقشه انعطاف پذیر

نقشه راهی که برای شرکت خود تعیین کرده‌اید باید انعطاف پذیر باشد. این یعنی شما در پلنی که برای کسب و کار خود تهیه کرده‌اید باید احتمالات مختلف را در نظر بگیرید تا به شما اجازه دهد در شرایط در حال تحول بهتر تصمیم گیری کنید. به عبارت دیگر، باید شما لیستی از منابع را تهیه کنید تا هر زمان که نیاز به متریال جدید باشد، این منابع را جایگزین کنید. همچنین این لیست منابع می‌تواند شامل یک مجموعه از کارگران قابل اعتماد باشد که هر زمان خواستید کسب و کار خود را گسترش دهید، بتوانید از آنها استفاده کنید.

شما نباید در زمانی که کسب و کارتان در حال رشد کردن است، چشم و گوش بسته باشید. در واقع باید همیشه گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید تا کیفیت محصولات شما به هیچ وجه و در هیچ شرایطی کمتر از گذشته نشود.

حفظ کیفیت

گاهی اوقات زمانی که یک کسب و کار با افزایش تقاضا و مشتریان روبرو می‌شود، به صورت ناخواسته کنترل کیفیت را از مراحل تولید محصول و یا سرویس خود حذف می‌کنند. این موضوع عمدی نیست اما در هر صورت وقوع آن اجتناب ناپذیر است. در واقع حفظ کیفیت آن هم در شرایطی که کسب و کار شما در حال پیشرفت بوده کار بسیار سختی است.

به یاد داشته باشید که شما به واسطه کیفیت بالای محصول یا سرویس خود مشتریان زیادی را جذب کرده‌اید. به همین دلیل هرگز نباید کنترل کیفیت را از پروسه تولیدات خود حذف کنید.

برای حفظ کیفیت، باید با یک استراتژی جامع و کامل وارد عمل شوید تا بتوانید کیفیت را در هر شرایطی کنترل و حفظ کنید. این به شما کمک می‌کند تا از رسیدنِ برابر «کیفیت عالی» به دست همه مشتریان خود اطمینان کسب کنید. علاوه‌ بر این، شما باید از نو روش‌ها، سیستم‌ها و بخش کنترل را مورد بازبینی قرار دهید تا به شما اجازه دهد یک کسب و کار در حال رشد را بهتر مدیریت کنید.

فقدان یک سیستم مناسب عموما در کسب و کارهای در حال رشد دیده می‌شود که در نهایت مانع رسیدن به نهایت پتانسیل‌های شرکت می‌شود. مطمئن شوید که شما روی ساخت یک سیستم مناسب تمرکز کرده‌اید.

به اعداد و ارقام توجه کنید

به میزان سود دهی، میزان رشد مشتریان و دیگر جزئیات که به شما کمک می‌کنند تخمین بزنید کسب و کارتان تا چه میزان پیشرفت کرده است، توجه کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا نقشه‌های آتی خود را زودتر پیاده سازی کنید و با حداقل ضرر که ممکن است نقشه جدید در پی داشته باشد، مسیر‌های جدیدی را برای شرکت خود ترسیم کنید.

همچنین مهم است که پس از پیاده سازی پلن‌های جدید، باز هم به جزئیات و اعداد و ارقام توجه کافی داشته باشید. باید میزان موفقیت نقشه جدید خود را آزمایش کنید تا اگر لازم است در آن تغییراتی ایجاد کنید. شما باید بتوانید مشکلاتی که در آینده به وجود خواهند آمد را زودتر از بقیه متوجه شوید تا در اسرع وقت بتوانید آنها را رفع کنید.

مواردی که بازگو کردیم تنها چند راه ساده هستند که به شما کمک می‌کنند میزان رشد کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنید و به سود دهی بیشتری برسید. اینکه شما همواره گوش به زنگ پیشرفت‌ها و رشد کسب و کار خود باشید از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است همیشه برای هر موقعیتی در مسیر موفقیت کسب و کار خود فارق از اینکه چقدر دور از ذهن به نظر می‌رسد، آماده باشید.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2019-05-26T05:45:37+00:00جولای 1st, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای سه نکته برای مدیریت رشد کسب و کارهای کوچک بسته هستند