۶ روش هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی تازه‌ تاسیس

1-چند نمونه رایگان را به افراد تاثیرگذار اینستاگرام ارسال کنیداینستاگرام به سرعت به یکی از تاثیرگذارترین کانال های بازاریابی در تجارت الکترونیک تبدیل شده است. جدیدترین تحقیقی که انجام شده نشان می‌دهد اینستاگرام ۲۵ درصد بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری باعث ایجاد تعامل می‌شود و همچنین در آنالیزی که ما انجام دادیم مشخص شد که اینستاگرام نسبت به پینترست، فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس، ارزش سفارش بیشتری ایجاد می‌کند.

اینستاگرام یک روش عالی برای هدایت مخاطب به فروشگاه جدید و ایجاد آگاهی در مورد آن است. به خصوص اگر بدانید که چگونه افراد تاثیرگذار را هدف قرار دهید. برای مثال بیایید تصور کنیم که شما می‌‎خواهید کسب و کاری  آنلاین با محوریت فروش محصولات پوست و مو راه اندازی کنید. چگونه می‌توان توجهات را به فروشگاه و محصولات جلب کرد؟

برای شروع به دنبال اکانت های محبوبی بگردید که ممکن است بخواهند محصولات شما را در معرض دید فالوور های خود قرار دهند. این اکانت های پرطرفدار را چگونه پیدا می‌کنید؟

WEBSTA نام سایتی است که محبوب‌ترین اکانت‌ها و هشتگ های اینستاگرام را فهرست می‌کند. با تایپ کلمه “آرایشگر” در بخش جستجو، می‌توانید هشتگ‌ها و حساب های کاربری را مشاهده کنید که کلمه “آرایشگر” در یوزرنیم یا بیوی آنها وجود دارد.

همچنین می‌توانید از بخش WEBSTA Hot هشتگ های ترند شده در اینستاگرام را مشاهده کنید.

با جستجویی در WEBSTA ما به Steph Brinkerhoff، یک آرایشگر حرفه‌ای عروس، رسیدیم. ادرس اینستاگرام او  @hairandmakeupbysteph است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر فالوور دارد.

اگر به بیوی اینستاگرام او نگاه کنید می‌بینید که یک لینک به وبلاگ او وجود دارد که در آن می‌توان انواع مختلف توصیه ها و نکات در مورد آرایش مو را پیدا کرد. و از همه مهم‌تر می‌توان ایمیلی را جهت برقراری تماس مشاهده کرد. قرار دادن ایمیل در بیو یعنی یک سیگنال مثبت برای همکاری که در زیر به آن می‌پردازم.

یک روش موثر دیگر برای هدف قرار دادن افراد تاثیر گذار اینستاگرام، استفاده از اپ این پلتفرم روی موبایل است. در اپ اینستاگرام می‌توانید از بخش “popular pages” عکس هایی که ترند شده‌اند و بیشترین لایک را دارند را مشاهده کنید. به دنبال عکس های مرتبط با کسب و کار خود بگردید و روی پروفایل آن کاربر کلیک کنید تا ببینید آیا طرف مقابل تعداد فالوور زیاد و راهی برای برقراری ارتباط دارد یا خیر.

برای مثال اگر به دنبال فروش حیوانات خانگی هستید ممکن است با چنین چیزی مواجه شوید.

به طور معمول اگر یک اکانت پرطرفدار اینستاگرام در بخش بیو اطلاعات تماس را قرار داده بود- به خصوص آدرس ایمیل- به این معنی است که او برای تبلیغ محصول، شراکت و فرصت های تبلیغاتی آمادگی همکاری دارد.

وقتی در مورد برقراری ارتباط صحبت می‌‎کنیم باید در این باره استراتژی داشته باشیم. قطعا هر کاربر اینستاگرام با تعداد بسیار زیادی فالوور مشتاق به تبلیغ محصولات شما نیست. ما توصیه نمی‌کنیم که برای نمایش محصولتان، Steph Brinkerhoff یا nala_cat را هدف بگیرید. بلکه این مثال‌ها به سادگی نمونه هایی از هدف گذاری را بیان می‌کنند.

2- با وبلاگنویسان و خبرنگاران ارتباط برقرار کنید.

به غیر از افراد تاثیر گذار اینستاگرام، افراد دیگری هم مانند وبلاگ نویسان، ویدئو بلاگرها و اصحاب رسانه هستند که می‌توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. تعداد مخاطبان در هر کدام مختلف است اما بعضی از آنها فالوور های زیادی دارند و فرآیند دسترسی به آنها کاملا مشابه فرآیند دسترسی به افراد تاثیرگذار اینستاگرام است.

بهترین روش برای پیدا کردن وبلاگنویسان، جستجوی آنها در گوگل است. در یوتیوب هم می‌توانید کلمات کلیدی ماند “توصیه مو” “نکات مو” و “سلامت مو” را جستجو کنید تا ببینید چه موضوعاتی در مورد مو وجود دارد.

برای پیدا کردن افرادی که ممکن است به محصولات شما علاقه‌مند باشند بهتر است کمی با کلمات کلیدی بازی کنید. افراد زیادی وجود دارند که از طریق ویدئو بصورت پاره وقت یا دائم به بررسی محصولات می‌پردازند.

یک روش دیگر برای جلب مخاطب این است که کسب و کارتان را در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح کنید. در ابتدا شما ممکن است توسط روزنامه‌ها و سایت های بزرگ جدی گرفته نشوید ولی شما شانش بهتری را برای مطرح شدن در سایت های محلی و مقالات در اختیار دارید. اگر بتوانید یک داستان منحصربه فرد تعریف کنید، می‌توانید به راحتی دیده شوید. منظورم از داستان منحصر به فرد این است که مثلا بتوانید محصولتان را به روشی جالب معرفی کنید یا یک توضیح خوب در مورد آن بنویسید.

در مواجهه با خبرنگاران و رسانه‌ها، یک توضیح مختصر همیشه از یک توضیح بلند بهتر است. زیرا خبرنگاران در طول روز با توصیحات زیادی سرکار دارند. اگر می‌خواهید توجه رسانه ها را جلب کنید، یک ایمیل کوتاه و قانع کننده بنویسید. به آنها بگویید که چه چیزی شما را متمایز می‌کند و سعی کنید محصول خود را به عنوان یک داستان موفق محلی تعریف کنید.

دقیقا به مانند اینستاگرام، مورد توجه قرار گرفتن از طرف وبلاگ های پرطرفدار، ویدئو بلاگرها یا رسانه‌ها می‌تواند مخاطب زیادی را به فروشگاه شما روانه کند. برای دسترسی به آنها می‌توانید مثل اینستاگرام یک نمونه از کار و یک توضیح کوتاه برایشان ارسال کنید.

3- فروشگاهتان را در ردیت پست کنید

تمام خوره های اینترنت در سایتی به نام ردیت پرسه می‌زنند. علاوه بر صفحه اصلی این سایت که محبوب‌ترین محتواها در آن یافت می‌شود، ردیت بخش دیگری نیز دارد که زیر ردیت خوانده می‌شود. در این بخش می‌توانید هر نوع محتوایی را با هر موضوعی پیدا کنید. چند موضوع وجود دارد که برای کمک به کسب و کارتان باید به آن توجه کنید.

4- از خانواده و دوستان بخواهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند

آیا هنوز هم دوستانتان در فیس بوک عکس هایی از کودکانشان را پست می‌کنند؟ آیا اذیت کننده نیست؟ بسیاری از افراد عاشق نگاه کردن به عکس کودکان هستند اما شما احتمالا می‌توانید با به اشتراک گذاری فروشگاه انلاین خود، آنها را از این فضا دور کنید. معمولا افراد بصورت مکرر کسب و کار لانچ نمی‌کنند و همین لانچ اولین فروشگاه آنلاین شما می‌تواند به اندازه کافی برای دوستانتان جالب توجه و جدید باشد.

Upworthy در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین سایت های دنیای اینترنت است. اما آیا می‌دانید شروع پیشرفت به این سایت با استفاده از پتانسیل خانواده و دوستان صورت گرفته است؟ آنها یک هزار مخاطب فیسبوکی را در ابتدای روز اول لانچ هدف گذاری کردند و موفق هم شدند.

در ابتدا باید برای هدف قرار دادن گروه خانواده و دوستان راهی پیدا کنید. این کار هیچ ریسک خاصی ندارد. در فیس بوک و در هر بروزرسانی در مورد فروشگاه‌تان صحبت کنید. شما نباید از آنها بخواهید که محصولاتتان را خریداری کنند. در عوض نمونه هایی را بصورت رایگان به آنها هدیه بدهید. و در قبال این هدیه رایگان از آنها بخواهید فروشگاه شما را با شبکه دوستانشان به اشتراک بگذارند. این کار مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

5- تعامل فعال در توییتر

قبل از تعامل با افراد در توییتر لازم نیست که شروع به فروش محصولاتتان کنید. راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید خود را به عنوان یک فروشگاه جدید عالی در ذهن مشتری جا بی‌اندازید. Blackbird Baking Company یک نانوایی در شهر تورنتو است که نان تازه می‌فروشد و قبل از اینکه حتی فروشگاهش را در تورنتو افتتاح کند توانست ۵۰۰ فالوور در توییتر کسب کند. اما چطور؟

در ابتدا آنها با فالو کردن افرادی که به نظر می‌رسید به نانوایی جدید علاقه‌مند هستند تعدادی فالو بک بدست آوردند. این افراد شامل رستوران ها و علاقه‌مندان به نان در شهر تورنتو می‌شدند. Followerwonk ابزاری است که می‌توانید از طریق آن کاربران مرتبط به حوزه تخصصی خود را پیدا کنید.

نانوایی Blackbird از یک استراتژی منظم توییت کردن هم بهره می‌برد. این نانوایی بعد از پخت نان‌ و توزیع در سطح شهر تورنتو، عکس هایی از نان‌ها را در فیسبوک و اینستاگرام آپلود می‌کرد. همچنین این نانوایی با افراد ساکن شهر تورنتو که در توییتر حضور داشتند تعامل فعالی را اغاز کرد. و در نهایت قبل از بازگشایی فروشگاه، مالکان نانوایی Blackbird توییت هایی را در مورد زمان بازگشایی و محل فروشگاه نشر دادند. و وقتی که نانوایی افتتاح شد تعداد زیادی از مردم مشتاق به خرید نان های این نانوایی بودند.

۶- یک پست وبلاگی را برای افراد ارسال کنید

تاکتیک پیشنهادی و نهایی ما برای هدایت مخاطب به سمت فروشگاه جدید این است که با افرادی که مخاطبان زیادی دارند- به خصوص وبلاگ‌نویسان- ارتباط برقرار کنید.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2019-05-26T06:03:42+00:00جولای 1st, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای ۶ روش هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی تازه‌ تاسیس بسته هستند