راه اندازی یک وبسایت تجارت الکترونیک

راهنمای گام به گام راه اندازی راه اندازی یک وبسایت تجارت الکترونیک برای کسب و کار

 

در موقعیت امروز کسب و کار و تجارت الکترونیکی دو معقوله جدا از هم هستند در طی این سال ها تجارت الکترونیکی به جنبه مهمی در صنعت خرده فروشی تبدیل شده و همه ی دنیا به این روند روی آورده اند .

طبق تحقیقات انجام شده 85% از کاربران اینترنتی دست کم یک بار به صورت آنلاین کالا یا خدماتی را خریداری کرده اند و نصفی از کاربران به صورت مداوم خرید آنلاین دارند این به این معنا می باشد که بازار آنلاین بزرگ شده و در حال گسترش می باشد.

در صورتی که راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک کمی مشکل به نظر می رسد ولی با استفاده از خدمات و ابزارهایی که این برای این نوع وب سایت ها در دسترس می باشد این کار بسیار ساده تر از قبل شده است.

مرحله ی ۱: ایجاد یک طرح کسب و کار تجارت الکترونیک

برای رسیدن به هر هدفی برنامه ریزی خوب از اهمیت بسیاری برخوردار است،شما نیز برای راه اندازی یک وب سایت خوب و حرفه ای باید یک نقشه خوب داشته باشید البته نوشتن تمام جزئیات لازم نمی باشد بلکه تنها نوشتن اطلاعات کلی و وظایفی که باید صورت بگیرد کافی می باشد.

قبل از اقدام به هر کاری سعی کنید همه ی جوانب را در نظر بگیرید و سوالات خود را یادداشت کنید سوالاتی مانند این که چه چیزی قرار است در این وب سایت بفروشید؟مشتریان شما چه کسانی هستند؟ظاهر وب سایت شما به چه شکل می باشد؟برای راه اندازی این وب سایت چقدر هزینه لازم است تا صرف شود؟

برای راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک شما نیاز به تحقیق زیاد دارید و اینکه موضوع را عمیق تر بررسی کنید و مطمئن باشید که همه مسائل را در نظر گرفته اید.

مرحله ی ۲: ثبت دامنه

دامنه یک نام برای شناسایی وب سایت شما می باشد در انتخاب نام وب سایت خود دقت کنید و دامنه ای انتخاب کنید که با کسب و کار شما مناسب باشد.

همچنین داشتن نام خوب برای دامنه شانس شما برای دیده شده در اینترنتی را بالا می برد،نامی برای دامنه خود انتخاب کنبد که کوتاه باشد و تلفظ آن راحت باشد و در عین حال جذاب باشد تا بازدید کننده های بیشتری تمایل به بازدید از سایت شما را داشته باشند.

مرحله ی ۳: یک “هاست” یا “میزبانی وب” مناسب انتخاب کنید

تمام وب سایت ها برای اینکه در اینترنت در دسترس عموم قرار بگیرند نیاز به سرور دارند که هر سرور تنظیماتی برای قرار دادن روی وب سایت ها فراهم می کند که البته در عملکرد کلی تجارت الکترونیک شما بر روی وب بسیار تاثیر گذار می باشد.

میزبانی  وب سایت شما می تواند با توجه به سرعت و عملکرد مورد نیاز و آپ تایم تفاوت داشته باشد برای داشتن یک وب سایت با عملکرد خوب شما حتما باید از یک سرور با میزبانی وب قوی برخوردار باشید.

به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی باید این توانایی را داشته باشد که حجم بالایی از ترافیک و آپ تایم را تحمل مند بنابراین این دو مورد برای به دست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجوگر بسیار مهم هستند.

مرحله ی ۴: انتخاب مناسب ترین پلتفرم برای ارائه ی تجارت الکترونیک

پلتفرم تجارت الکترونیک از اصلی ترین موارد در وب سایت های تجارت الکترونیک می باشد انتخاب کردن مناسب ترین پلتفرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است آنقدری که از سخت ترین کارها همین انتخاب کردن پلتفرم مناسب می باشد برای همین ما یک راه حل پیش روی شما می گذاریم و آن بررسی کردن بهترین وبسایت های تجارت الکترونیک شبیه به وبسایتی که شما برای راه اندازی آن تلاش می کنید است.

سعی کنید پلتفرمی را برای تجارت الکترونیک انتخاب کنید که همه ی ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد زیرا تغییر دادن پلتفرم در مرحله های بعدی سخت و هزینه بر می باشد.

از ویژگی های یک تجارت الکترونیک موفق این است که باید همه ی ویژگی های خرید را فراهم کند .کارت های الکترونیک، گزینه های روش پرداخت، آمار و عملکرد وبسایت، امنیت و غیره. تمام این خصوصیت ها را می توان در غالب پلاگین های تجارت الکترونیک به طور جداگانه خرید کنید و یا به عنوان یک بسته ی نرم افزاری از میزبانی وب با گواهینامه ی امنیت اطلاعات خرید کنید.

بعضی از راه کارهای تجارت الکترونیک را می توانید به صورت سفارشی دریافت کنید که تمام این راه کارها مزایا و معایب خود را دارند و شما باید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنبد بعضی از ارائه دهندگان تجارت الکترونیک در بازار بین المللی عبارتند از ، Magento، BigCommerce، Wix , Shopify و Sellr هستند.

مرحله ی ۵: گواهینامه  امنیتی دریافت کنید

گواهی امنیت اطلاعات (SSL) که بستر ارتباط امن بین مرورگر وب، بازدید کننده و وب سرور میزبانی وبسایت شما را فراهم می کنید تهیه کنید.

اگر بسته ی پیش فرض راه حل تجارت الکترونیک را از ارائه دهنده ی راه حل تجارت الکترونیک خود گرفته اید، این معنی را دارد که ارائه دهنده ی این خدمات به مورد امنیت توجه کرده است. اگر خیر، شما می توانید گواهینامه ی امنیت اطلاعات     (SSL) را به همراه نام دامنه دریافت کنید.

به عنوان مثال شما می توانید گواهینامه ی (SSL) را از ارائه دهندگان بین المللی این گواهینامه مثل Thawte و Symantec تهیه کنید. همینطور بعضی از شرکت های میزبانی وب به طور جداگانه گواهینامه ی SSL با دریافت هزینه ی اضافی را ارائه می دهند.

مرحله ی ۶: طراحی میانبرهای آسان برای گشت و گذار در وبسایت الکترونیک

حالا به مرحله ساختن وب سایت می رسیم روشی که شما محصولات و خدمات را روی وب سایت قرار می دهید می تواند تفاوت قابل توجهی بین موفقیت و شکست شما برای سرمایه گذاری روی تجارت الکترونیک ایجاد کند شما باید وب سایتی طراحی کنید که محصولات سایت شما را به درستی نمایش دهد چرا که نمایش ضعیف محصولات می تواند فروش شما را کاهش بدهد.

اگر بازدید کننده ها نتوانند به سادگی در وب سایت شما حرکت کنند آن وب سایت ارزش کمی دارد چرا که یک وب سایت باید در عین سادگی زیبا باشد و میانبرهای ساده ای را در اختیار کاربرن مصرف کننده قرار دهد به علاوه اینکه وب سایت شما باید برای دستگاه های تلفن همراه نیز آماده باشد.

مرحله ی ۷: انتخاب روش پرداخت تجارت الکترونیک

برای راحت شدن پرداخت آنلاین شما به درگاه پرداخت احتیاج دارید که به شما امکان دریافت کردن پرداخت های آنلاین را در حساب بانکیتان می دهد که بسیاری از بانک ها این درگاه را ارائه می دهند و اصولاً تجارت الکترونیک های موفق تعداد زیادی از درگاه های پرداخت که مورد پسند مشتری باشد را به عنوان روش پرداخت به مشتری ارائه می دهد.

مرحله ی ۸: ایجاد استراتژی بازاریابی برای وبسایت تجارت الکترونیک

زمانی که وب سایت شما راه اندازی شد باید یک روش مناسب برای جلب کردن توجه بازدید کننده ها داشته باشید برای همین به استراتژی های بازاریابی نیاز دارید . برای این بخش باید هزینه ای را در نظر بگیرید مثل سفارش بنر تبلیغاتی، گوگل ادوردز (Google AdWords) و PPC و غیره.

همچنین وب سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد از این طریق که شما می توانید وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و از موارد دیگر می توان به وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا اشاره کرد .

راه اندازی یک وبسایت تجارت الکترونیک

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2019-05-12T05:42:13+00:00جولای 10th, 2017|Categories: مجنتو|دیدگاه‌ها برای راه اندازی یک وبسایت تجارت الکترونیک بسته هستند