سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

/, مجنتو/سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

در ایم مقاله ما قصد داریم سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی را برای شما به صورت واضح و کوتاه توضییح دهیم با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی تجارت های سنتی جای خود را به تجارت های نوین تر داده است و این نوع از تجارت ها که برای خرید کالا یا محصول نیتز به مراجعه به فروشگاه است کم کم در حال بر کنار شدن می باشد.در ایران تاریخچه‌ی فروشگاه های اینترنتی و راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی به اوایل دهه‌ی ۸۰ برمی‌گردد. وقتی که حمید و سعید محمدی، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را راه اندازی کردند. بعد از آن با گسترش پیدا کردن اینترنت فروشگاه های اینترنتی دیگری نیز راه اندازی شدند یکی از اساسی ترین مشکلات برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بحث اعتماد مشتری ها به آن ها بود در این اندازه که بسیاری از مردم ایران فکر می کردند.

فروشگاه های اینترنتی کلاهبردار هستند و خرید کردن از آن ها مساوی با تحویل کالاهای بی کیفیت و … است اما خوشبختانه امروزه اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی بیشتر شده مو بسیاری از افراد خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند.

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

حالا سوال هایی ممکن است ذهن شما را درگیر کند که راه اندازه یک فروشگاه مجازی موفق به چه صورت است و هزینه و مراحل راه اندازی آن چگونه است قبل از هرچیزی باید بدانید که بازاریابی اینترنتی امروز دیگر جایی برای آزمون و خطا نگذاشته است رقیب های این کسب و کار بسیار زیاد هستند و اگر برای راه اندازی پشتوانه قوی نداشته باشد و محکم جلو نروید قطعا شکست خواهید خورد و هزینه و وقت شما هم هدر رفته است ولی اگر قصد به راه اندازی جدی فروشگاه اینترنتی دارید در ادامه مطالب راهنمای قدم به قدم راه اندازی فروشگاه اینترنتی را خواهیم داشت.

قدم اول: محصولاتی که می‌خواهید بفروشید را مشخص کنید

قدم اول برای ساخت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با فروشگاه معمولی هیچ فرقی ندارد و در هر دو مورد شما قبل از هر کاری ابتدا باید محصولاتی که قصد فروش ان را دارید مشخص کنید مثلا یک بقال قبل از اینکه بخواهد مغازه خودش را تاسیس کند برای خودش مشخص می کند که برای مثال قرار است در این مغازهلبنیات،حبوبات،مواد غذایی و خوراکی و ….بفروشد شما هم به همین منوال قرار است مشخص کنید که چه کالا و محصولاتی میخواهید بفروشید.
برای اینکه بدانید محصول مناسب برای فروش چه چیزی می باشد در مرحله اول علایق و توانمندی های خود را در نظر بگیرید به طور مثال اگر شما در ساختن محصولات چوبی توانایی دارید می توانید یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دست ساخته چوبی راه اندازی کنید.

نکته دوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که قبل از تاسیس فروشگاه اینترنتیبررسی کنید که در کدام زمینه هنوز کسی فروشگاه اینترنتی راه اندازی نکرده است مثلا اگر قصد راه اندازی فروشگاهی را دارید که رقیب های سرسخت با سابقه طولانی در آن حوزه فعالیت دارند در این حالت احتمال موفقیت شما بسیار کم می شود بنابر این قبل از شروع بررسی کنید که کدام بخش از بازار فروش اینترنتی هنوز اشباع نشده است.

قدم دوم: مشتریان هدف را مشخص کنید

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

قدم دوم این است که مشتریان هدف خود را مشخص کنید. منظور از مشتری هدف این است که چه کسانی و از چه قشری محصولات شما را خریداری می کنند.به طور مثال اگر شما فروشگاه آنلاین لباس دارید ، مشتریان هدف شما زنان و دختران و یا حتی مردانی که می خواهند برای همسر خود کادو بخرند می باشند برای مشخص کردن مشتریان هدف خود آن ن ها را طبق معیارهای زیر طبقه بندی کنید.

قدم سوم: ایده‌تان را ارزیابی کنید.

پیدا کردن جنس خوب برای فروختن و مشخص کردن مشتری هدف عالی هستند. اما شما باید اطمینان داشته باشید که مشتری ها در مقابل خرید از شما پولی را پرداخت خواهند کرد یا خیر،این موضوع که افراد از محصولات شما تعریف کنند و بگویند که محصولات شما خوب است یا بد است برای شما دلیل موفقیت یا عدم موفقیت به حساب نمی آید.
موفقیت زمانی معنی می‌شود که مشتری ها در ازای خرید از شما پول پرداخت کنند. در مقابل اگر از مشتری هدف خود و اجناس خود اطمینان دارید و باز هم کسی از فروشگاه آنلاین شما خرید نمی کند باید به دنبال دلایل آن باشید مانند:

• آیا قیمت محصولات شما مناسب است و نسبت به رقبلا بالاتر نیست؟
• آیا مشتریان هدف را اشتباه انتخاب کرده‌اید؟
• آیا بازار و درخواستی برای خرید محصولات شما وجود ندارد؟

در مجموع برای اینکه متوجه شوید چرا مشتری ها از شما خرید نمی کنند خیلی ساده از خود بپرسید چه چیزی باعث می شود که مشتری ها از فروشگاه من خرید نکنند و قبل از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنید، موضوع ارزیابی ایده‌ اهمیت زیادی دارد و برای ارزیابی ایده خود، می‌توانید از روش های زیر بهره ببرید:

– اجناستان را بصورت دستی بفروشید

اگر تازه شروع به کار کرده اید حتما نیازی به راه اندازی فروشگاه اینترنتی نمی باشد در ابتدا می توانید به صورت مستقیم با مشتری ها ارتباط برقرار کرده و کالا و یا محصول خود را به آن ها بفروشید و حسن این کار این است که اطمینان دارید که جنش های شما مشتری دارد و افراد حاضر هستند برای آن پول پرداخت کنند.
ام ممکن است از خود بپرسید که چطور برای خود مشتری مستقیم پیدا کنم؟!پاسخ کاملاً مشخص است شما با عضویت در شبکه های اجتماعی که بدون هزینه در اختیار همه می باشد می توانید برای محصول خود صفجه ای ایجاد کنید و محصولاتتان را به نمایش بگذارید تاثیر شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

– اجناس تولیدی را در بازار‌های مجازی عرضه کنید

این روش نیز مانند روش اول کاربردی می باشد شما می توانید محصولات یا کالا خود را در بازارهای مجازی مانند دیوار و شیپور و … بفروشید این روش به شما این امکان را می دهد که با مشتری به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید و عکس های محصولات را برای آن ها ارسال کنید.

اما این روش ها فقط برای ارزیابی محصول و شناسایی بازار به کار می رود و برای اینکه فروش بیشتر و بهتری داشته باشید حتما نیازمند وب سایت فروشگاهی می باشید.

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

قدم چهارم: یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی انتخاب کنید

بعد از انجام دادن و گذراندن تمام مراحل بالا حالا باید یک تصمیم قطعی برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا بگیرید و یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.
از بهترین سیستم های فروشگاه ساز می توان به مجنتو می باشد که کار با آن کمی دشوار است ولی افزونه های کارآمد و زیادی دارد اپن کارت و پرستاشاپ نیز از دیگر cms ها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشند.
سی ام اس بعدی ووکامرس می باشد که این خود یک ماژول می باشد که روی سیستم وردپرس نصب می شود و به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کند و کار با آن بسیار راحت است و افزونه های زیادی نیز دارد.

قدم پنجم: نیروی‌ انسانی مورد نیاز استخدام کنید و اصول سئو را فرا بگیرید

بعد از ساختن فروشگاه اینترنتی شما نیاز به نیروی متخصص دارید که کارهایی مثل پشتیبانی سایت، محصولات، مشتریان، تحویل و… را انجام بدهند. نیروی انسانی را با توجه به بودجه و تعداد فیلدهایی که نیاز دارید جذب کنید و حتما یک گرافیست ماهر و بازاریاب شبکه و همچنین یک تولید کننده محتوا را هم مد نظر داشته باشید چرا که این افراد برای هر کسب و کاری ضروری هستند.

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی
و اما موضوع مهم سئو که شاید لازم نباشد تاثیر مهم و اساسی سئو در موفقیت هر کسب و کاری را توضییح داد همه کسب و کارهای موفق دنیا سئو را از خیلی مهم می دانند و بودجه ی مشخصی را برای آن در نظر می گیرند سئو برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم و اساسی ایت چرا که موتورهای جستجوگر باید محصولات شما را بشناسند و از طریق آن مشتری ها با فروشگاه شما آشنا می شوند و محصولات شما را خریداری می کنند رعایت کردن اصول و قوانین سئو باعث این می شود که محصولات شما در موتورهای جستجوگر بهتر شود و فروشگاه شما محبوب تر شود.

قدم ششم: نماد اعتماد

سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

گرفتن نماد اعتماد از سخت ترین مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد شما با مراجعه به سایت enamad.ir می توانید مراحل دریافت نماد اعتماد را شروع کنید و بعد از ثبت نام باید به صورت محضری تعهد نامه ای را امضا کنید و برای نماد ارسال کنید.
نماد اعتماد و اهمیت دریافت آن زمانی مشخص می شود که قصد دریافت درگاه بانکی را دارید که داشتن نماد اعتماد الزامی است و البته می تواند به مشتریان شما این اعتماد را بدهند که سایت شما قلابی نیست و آدرس و تلفن تایید شده از وزارت صنعت و معدن کشور دارید.

قدم هفتم: چند درگاه پرداخت مطمئن تهیه کنید

در مرحله آخر هنگامی که مشتری با فروشگاه شما به طور کامل آشنا شد نوبت به نحوه پرداخت می رسد که فروشگاه های مختلف هر کدام روش های مختلفی برای پرداخت وجه به مشتری ارائه می دهند مانند پرداخت آنلاین،واریز به شماره حساب و یا پرداخت نقدی در محل می باشد که این روزا اکثر مردم گزینه پرداخت انلاین را ترجیح می دهند بنابراین شما باید به فکر تهیه چند درگاه پرداخت مطمئن و امن از چند بانک معتبر باشید.
روش دیگری برای پرداخت وجود دارد که به آن درگاه های شخص ثالث می گویند مانند مانند پی پال، جهان پی، زرین پال و …که با ثبت نام کردن در آن ها یک صفحه پرداخت شخصی به شما می دهد و مشتری می تواند پرداخت خود را از طریق این درگاه ها انجام دهد و هر بار مبلغی را به کارمزد درصد از مبلغ واریزی به بر می دارد.

جمع بندی

راهنمای قدم به قدم ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را با هم دنبال کردیم ولی این را نیز فراموش نکنید که ساختن یک فروشگاه اینترنتی که در زمینه کاری خود موفق باشد سخت تر از آن چیزی است که در تصور شماست در واقع مانند قطعات پازل می باشد که از انتخاب محصول مناسب تا ارزیابی ایده و تبلیغ و بازاریابی محصول، همه فرآیند هایی سخت و پر هزینه هستند.
نکته های بالا فقط برای آشنایی شما با مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد و چالش های این مسیر بسیار زیاد می باشد اما در نتیجه پایان آن مثل همه ی کارهای دیگر لذت بخش خواهد بود.

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

footerimage
2019-05-12T05:41:32+00:00جولای 16th, 2017|Categories: آموزش مجنتو, مجنتو|دیدگاه‌ها برای سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی بسته هستند