نبرد سیستم های فروشگاهی با مجنتو

/, مجنتو/نبرد سیستم های فروشگاهی با مجنتو

نبرد سیستم های فروشگاهی با مجنتو

امروزه با راه اندازی تعداد زیادی از فروشگاههای آنلاین، نیاز به معرفی درست یک سیستم مدیریت محتوا که مدیران فروشگاهی برای راه اندازی و مدیریت آن دغدغه ای نداشته باشند بیشتر و بیشتر احساس می شود. ابهام و دغدغه‌ای که برای بسیاری از مدیران فروشگاه ایجاده شده است این است که کدام یک از سیستم های مدیریت محتوا را برای راه اندازی فروشگاه انتخاب کنند؟ یا اینکه به صورت اختصاصی سیستمی را برای خود بسازند؟

سیستم های مدیریت محتوای معروف به زبان های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده اند، قدم اول برای راه اندازی فروشگاه خود ( در صورتیکه قصد دارید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید) انتخاب یکی از این پلتفرم‌ها است که به برخی از ویژگی های آنها اشاره میکنم.

فروشگاه ساز ووکامرس :

این سیستم بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب  و راه اندازی می شود. این فروشگاه ساز یکی از محبوب ترین فروشگاه سازهایی است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و قابلیت های زیادی دارد.

۱ – مقرون به صرفه 

ووکامرس یک فروشگاه ساز اپن سورس است که بر روی وردپرس نصب میشود، از این رو اگر قبلا از این سیستم استفاده کرده اید نصب و راه اندازی فروشگاه و فعالسازی آن در زمان کم و با هزینه کمتری قابل پیاده سازی است. برای این فروشگاه ساز قالب ها (Theme)، افزونه ها ( plugin ) زیادی وجود دارد که با نصب آنها میتوانید فروشگاه خود را بهینه تر کنید.

۲ – انعطاف پذیری 

توانایی دسته بندی محصولات برای کسب و کارهای مختلف را دارا است، فروشگاه ساز ووکامرس توانایی فروش محصولات فیزیکی، مجازی یا دانلودی و حتی محصولات قابل پیکربندی ( محصولاتی که در رنگها و مدلهای مختلف عرضه می شوند ) را دارد.

۳ – سهولت در استفاده 

با توجه به اینکه این فروشگاه ساز بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود اگر قبلا با این سیستم کار کرده اید، متوجه هستید که محیط کاربری آن مخصوصا برای افراد تازه وارد برای صرفه جویی در زمان و مدیریت فروشگاه بسیار مناسب است.

4 – جامعه کاربری ( Community )

خوشبختانه به دلیل محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس، میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا بر روی این سیستم کار می کنند و اگر کاربری سوال یا مشکلی در استفاده از این سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه ساز ووکامرس داشته باشد میتواند با مراجعه به تالارهای گفتمان به پاسخ خود دست پیدا کند.

۱ – کارایی ( Performance )

فروشگاه ساز ووکامرس یک سیستم اختصاصی فروشگاهی نیست، این سیستم بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود. کاربری که بخواهد فروشگاه ساز را فعال نماید باید پلاگین‌های متعددی را همراه با آن فعال نماید تا بتواند به سیستم مورد پسند خود دست پیدا کند.

۲ – اسکیل ( Scale )

ووکامرس یک پلت فرم ساده برای استفاده فروشگاههای کوچک است، برای استفاده از فروشگاههایی با هزاران محصول اصلا مناسب نیست.

سیستم مدیریت محتوای مجنتو :

سیستم فروشگاه ساز مجنتو یکی از محبوب ترین پلت فرم های فروشگاهی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، این سیستم بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه فعال دارد و همچنین دو نسخه برای آن منتشر شده است :

۱ – Magento Community – اپن سورس است.

۲ – Magento Enterprise – نسخه شرکتی که برای فعالسازی باید لایسنس ان را تهیه کرد.

۱ –  اپن سورس است 

مجنتو را می توان به صورت رایگان دانلود کرد. ( به جز نسخه Enterprise )

این فروشگاه ساز تمام ویژگی ها و قابلیت های ضروری و لازم برای مدیریت یک فروشگاه را دارد.

۲ – ویژگی و قابلیت های کامل فروشگاهی 

محیط مدیریت مجنتو یکی از کامل ترین محیطهای فروشگاهی است، گزارشات فروش، مدیریت سفارش مشتریان، مدیریت خبرنامه و … از ویژگی های کاربردی این فروشگاه ساز است. میتوان محصولات را به سبک های مختلفی همچون ساده، قابل پیکربندی، مجازی ، گروه شده برای فروش قرار داد.

۳ – انعطاف پذیری 

مجنتو توانایی پشتیبانی همزمان چند وب سایت را دارد، مثلا شما میتوانید با یک ادمین بر روی چند وبسایت با دامنه های فعالیت داشته باشید. مجنتو توانایی پشتیبانی انواع درگاههای بانکی و یکپارچه شدن با گوگل آنالیز را دارد. با استفاده از ادیتور WYSIWYG میتوان به راحتی محتوای محصولات را ادیت و وارد کرد.
فروشگاه ساز مجنتو برای مدیریت دیتابیس هزاران محصول یک انتخاب بسیار مناسب است.

۴ – جامعه کاربری قوی 

فروشگاه ساز مجنتو توسط شرکت eBay پیاده سازی شده است. این شرکت برای رشد سیستم مدیریت فروشگاه مجنتو مزایایی برای دولوپرها و حامیان خود در نظر می گیرد. بیش از یک میلیون دولوپر با تجربه کاری مجنتو فعالیت می کنند.

۵ – پلاگین های کامل 

مجنتو بیش از ۱۵،۰۰۰ پلاگین برای افزودن ویژگی های جدید را دارد، با مراجعه به وب‌سایت مجنتو می توانید امکانی که مورد نظرتان است را جستجو و پیدا کنید.

 

با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید

در این راستا کارشناسان نت وب علاوه بر داشتن ارتباط مستمر با مشتریان، بطور پیوسته در حال بهبود ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان حرفه ایی خود می‎باشد تا بدینوسیله علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و بالابردن کارایی سیستم‎ها، مزیت رقابتی بهتری را برای مشتریان خود فراهم سازد.در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مطلب فوق می توانید به راحتی از طریق هر یک از بستر های ارتباطی مدرن با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

2019-05-07T12:38:21+00:00جولای 16th, 2018|Categories: آموزشی, مجنتو|دیدگاه‌ها برای نبرد سیستم های فروشگاهی با مجنتو بسته هستند